اخبار
 
در مصاحبه رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین با خبرگزاری ایرنا مطرح شد :
 

افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه پیام نور استان قزوین


ظرفیت پذیرش دانشجو برای سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ در دانشگاه پیام نور قزوین به میزان ۸۰۰ نفر افزایش یافت.

رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر افزود: در خیلی از رشته های تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد این دانشگاه امسال شاهد افزایش ۲ برابری ظرفیت پذیرش دانشجو خواهیم بود.

دکتر رضا رسولی شربیانی اظهار داشت: سال گذشته ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه پیام نور استان قزوین ۱۲۰۰ نفر بود که امسال این رقم به ۲ هزار نفر افزایش یافته است.

این مسوول دانشگاهی همچنین گفت: با توجه به گسترش ظرفیت آموزش در بستر فضای مجازی پیش بینی می کنیم استقبال خوبی از دانشجویان را برای ثبت نام سال تحصیلی پیش رو در مقاطع مختلف داشته باشیم.

رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا موجب شد تا این دانشگاه ظرفیت های آموزشی خود در فضای مجازی را گسترش دهد،افزود: ترم تابستانی این دانشگاه کاملا به شکل مجازی در حال برگزاری است و علاوه بر دانشجویان ساکن استان، در این ترم دانشجویانی از استان های همدان و مرکزی نیز جذب شده اند.

رسولی شربیانی با اشاره به افزایش پهنای باند این دانشگاه برای برگزاری دوره های آموزشی مربوط به دانشجویان در فضای مجازی، یادآور شد: آزمون های ترم تابستانی نیز به شکل مجازی برگزار می شوند.

وی با بیان اینکه اساسنامه دانشگاه پیام نور قزوین برگزاری دوره های آموزشی از راه دور را مورد تاکید قرار داده است و بر همین اساس برای توسعه دوره های آموزشی از طریق فضای مجازی مشکل و محدودیتی نداریم،افزود: در این شیوه هزینه های دانشجو به ویژه رفت و آمد نیز کاهش می یابد.

این مسوول دانشگاهی یادآور شد: از آنجا که ۹۸ درصد هزینه های دانشگاه پیام نور صرف امور جاری و پرداخت حقوق اساتید و کارکنان می شود برگزاری دوره های آموزشی به شکل مجازی تاثیر چندانی در کاهش هزینه های دانشگاه ندارد.

دانشگاه پیام نور قزوین دارای هفت هزار و ۵۰۰ دانشجو است که دز ۶۵ رشته در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به تحصیل می پردازند.

: این دانشگاه همچنین دارای ۶۵ هیات علمی است و سالانه از حدود ۲۰۰ استاد نیز برای همکاری در آموزش به دانشجویان دعوت به عمل می آورد. / ایرنا


 
 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر