اخبار
 
رسانه‌ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی در آگاهی بخشی و ترویج فرهنگ دینی و شهادت تاثیرگذار هستند.
به گزارش ایثار واحد قزوین، غلامرضا حقایق‌پور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با حضور در جمع خبرنگاران خبرگزاری مهر ضمن قدردانی ار تلاش خبرنگاران این رسانه در اطلاع‌رسانی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: باور داریم که رسانه‌ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی در آگاهی بخشی و ترویج فرهنگ دینی و شهادت تاثیرگذار هستند و ما نیز در رسیدن به اهداف خود به کمک شما نیازمندیم.
وی افزود: خوشبختانه همراهی رسانه‌های گروهی استان با فعالیت‌های بنیاد شهید در سطح بسیار خوبی است به ویژه خبرگزاری مهر در انعکاس برنامه‌های شهدا نقش موثری داشته و امیدواریم این همکاری تداوم یابد.
حقایق‌پور با اشاره به جمع‌آوری وصیت‌نامه تمامی شهدای استان، گفت: با وجود سه هزار شهید در استان توانسته‌ایم در ترویج فرهنگ شهادت اقدامات خوبی را انجام دهیم که در این راستا شاید تنها استانی هستیم که همه وصیت‌نامه شهدای خود را جمع‌آوری کرده‌ و در قالب 4 جلد کتاب با عنوان فار منتشر کرده‌ایم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با بیان اینکه تمامی گلزارهای شهدای موجود در استان حداقل یک بار بازسازی شده‌اند، افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی در گذر زمان این گلزارها نیاز به بازسازی مجدد دارند که مرمت و ساماندهی آنها به صورت مستمر ادامه دارد و در سال جاری نیز ساماندهی 17 گلزار شهدا در دست اقدام است.
این مسوول به برگزاری کنگره سه هزار شهید استان قزوین هم اشاره کرد و گفت: بنیاد شهید مسئول کمیته جمع‌آوری کنگره است و در این زمینه همه اقدامات انجام شده و مشکلی نداریم.
وی افزود: دیدار با  ۲۲۲۰ خانواده شهید در قالب ۵۶ تیم از جمله وظایف کمیته جمع‌آوری است که در آستانه‌ی برگزاری کنگره سه هزار شهید استان، از روز چهارشنبه گذشته آغاز شده و این حرکت فرهنگی و ماندگار، با تفکیک شهرستانی در حال انجام است.
 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر